Onze laatste dag in Sri Lanka

15 juni 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Na een nacht goed geslapen te hebben worden we ca. 7:15 wakker. De zon staat al hoog aan de hemel maar buiten spookt het nog een beetje. Zo tussen middernacht en 's ochtends vroeg waait en regent het vaak behoorlijk. We douchen en gaan zo eerst lekker ontbijten. Mijn favoriete buffet van de dag. Brood, fruit, yoghurt. Niet al te zwaar. Na 15 dagen de avondbuffetten met rijst, diverse curry's en andere vleesgerechten en natuurlijk de overheerlijk desserts wil ik nu wel weer eens een magere maaltijd, ondankbaar mens dat ik ben.

Na het ontbijt gaan Danielle en Erwin eerst een strandwandeling maken. Ze komen enthousiast terug, ze hebben een reuze zeeschildpad gespot (die wordt door een paar locals tegen een kleine vergoeding uit de zee gelokt). Ook deze kon gewoon weer aangehaald worden. De zee is nog niet zo ruw en daardoor helder, waardoor ze een paar mooie vissen kunnen zien en zelfs een zandhaai en een leguaan. Helaas hadden ze geen mobiel of fototoestel bij zich om het op de gevoelige plaat vast te leggen. De zee is soms erg ruw en klotst dan een behoorlijk eind omhoog tegen je benen, waardoor het risico groot is dat een telefoon of fototoestel nat gespetterd wordt. Jammer, ik had de beestjes ook graag gezien.

Na het ontbijt vraagt Erwin aan de restaurantmanager hoe hij het het beste aan kan pakken om iedereen in het restaurant een fooi te geven. Je hebt zoveel personeel rondlopen en als je alleen de jongens fooi geeft die de drankjes uitdelen, dan sla je de vele koks en andere hulpjes die  bij de buffetten of achter in de keuken staan over, en dat klopt niet. De manager zegt dat Erwin hem het geld kan geven, hij zal het omwisselen in kleine coupures en onder de hele staff verdelen. Erwin geeft hem dus een groot bedrag, er is tenslotte ook veel personeel en de man bedankt hartelijk met grote ogen. Net na de lunch verlaten we het restaurant en opeens staat er allemaal personeel dat ons een hand wil schudden en een goede reis wensen..... uh, we zitten hier vanavond ook nog aan het diner hoor! Aha, foutje..... dan nemen we vanavond afscheid. Grappig, ik heb ze dat nog niet eerder zien doen bij mensen die weggingen.

Nu na de lunch helpt Erwin Danielle weer met een paar Duitse examens en de focus nog een paar dagen scherp te houden voor het herexamen. Ik denk dat ze het wel fijn vindt om daar wat hulp bij te krijgen. Als er nog wat tijd over is gaan we misschien straks nog even wandelen, dan douchen, eten en ons opmaken voor de lange terugreis. Het was een superfantastische reis naar een prachtig land dat ik iedereen van harte kan aanbevelen.

1. Jan Maarten:
    15 juni 2018
    Jij bedankt voor de dagelijkse pareltjes. Goede reis.
  2. Marja:
    15 juni 2018
    Voor mij geldt hetzelfde: bedankt voor al je mooie verhalen! Wat lief van Erwin. Dat zullen ze echt niet vaak mee maken dat er andere mensen (rijke mensen in hun ogen) aan het personeel
    denken en op deze manier de waardering voor de goede zorgen willen tonen!
    Dat het een super mooie reis was hebben we in alle mooie reisverhalen kunnen lezen.
    Een hele goede thuisreis alledrie!
  3. Rob Kruijswijk:
    15 juni 2018
    Jammer dat er alweer een einde aan deze mooie dagelijkse update komt. Thx en tot snel in Olanda ;-)
  4. Clair:
    15 juni 2018
    Jullie ook bedankt voor de leuke reacties, maakt het voor mij ook heerlijk dynamisch. Tja, ik ben bang dat dit voorlopig wel weer de laatste grote reis is. Eerst iets dat hopelijk in de tuin gebouwd kan worden en dan weer sparen... misschien over 2 jaar weer. Ciao en tot snel weer😘
  5. Marijke:
    15 juni 2018
    We hebben al jullie avonturen weer met veel genoegen gelezen. 2 jaar zijn zó om, voor je het weet zitten jullie weer in het vliegtuig op weg naar een nieuwe exotische bestemming. Een heel goede terugreis en tot gauw in het oude vertrouwde Santpoort. 😘
  6. René:
    15 juni 2018
    Carola bedankt voor alle mooie verhalen. Danielle succes met je voorbereiding op het herexamen Duits. Ik blijf het zelf een mooie taal vinden ;-) En bovenal een goede en veilige terugreis met z'n drieën gewenst!
  7. Lisa:
    16 juni 2018
    Carola,geloof het of niet,maar ik heb net een groot antwoord aan je geschreven,ik doe mijn uiterste best,en in ene is alles weg en kan ik weer opnieuw beginnen.Ik snap er niets meer van.Ik wordt oud geloof ik (tenminste dat hoop ik),maar schrik niet!Ik schreef in ieder geval,dat ik het jammer vind dat die dagelijkse briefwisseling voorbij is.Ik heb er zo van genoten,van al je interessante verhalen en mooie foto's.Alleen daarvan zul je wel moe zijn,maar ons heb je er fijne momenten mee bezorgd. Heel veel dank.Ik heb je in een vorige antwoordbrief al een hele goede terugreis,uiteraard alle drie hoor gewenst.Ik hoop jullie gezond terug te zien.Heel veel geluk en liefs,mama.