Citrus hotel, dag 2

12 juni 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Vanochtend aan het ontbijt wordt ik vriendelijk toegelachen door de man van het Nederlandse stel. Ik sla meteen spijkers met koppen en spreek het stel aan. Ze zitten met twee aardige Engelse vrouwen aan een tafel. Het stel zit hier ook via Kras met een verlenging van 1,5 week. En ook in een standaardkamer. Ook zij hebben getracht om de Kras contactpersoon te spreken te krijgen. Deze persoon is wel naar het hotel gekomen, maar alleen om te vertellen dat hij niet meer met Kras samenwerkte. Heel vreemd. Ze zijn dus 1,5 week aan hun lot overgelaten. Het enige wat ze weten is dat ze a.s. vrijdag om 21:30 met de bus worden opgehaald voor de terugreis. Zelfde tijd als wij. De Engelse dames vertellen dat zij een Deluxe kamer hebben, maar dat het enige verschil met een Deluxekamer is dat hij groter is. Badhok is daar blijkbaar ook armoedig. Inmiddels heb ik een boze mail naar Kras gestuurd, maar of ik nog reactie krijg, is maar de vraag. Vandaag wilden we een lazy day houden. Erwin was alvast met Danielle richting zwembad vertrokken en net dat ik aankwam stelde hij zich voor aan de mensen die naast ons op een bedje lagen. De "Ossies". Ik heb hier al eerder over geschreven. Aardige mensen, maar op enig moment een beetje babbelziek. Ik was een boek aan het lezen, maar hij bleef maar vragen stellen of dingen vertellen,. Maar goed ze zijn erg vriendelijk. Ze gaven nog de tip dat er om 19:00 uur een workshop cocktail maken gehouden zou worden. Mijn oren stonden meteen op steeltjes, he? Wat? Waar? Even later komt een medewerker van het hotel vragen of wij aan de workshop willen deelnemen. Echt wel! Ca. € 7,00 p.p.

Om 19:00 uur melden we ons bij het restaurant. We krijgen allemaal een koksmuts op, die van Erwin is te klein, dus valt steeds van zijn hoofd, maar waarom moeten we nou een koksmuts op? Er komt een gevulde kok uit de keuken zetten. Hij stelt zich voor en geeft ons een rondleiding door de keuken. Heel interessant en ik ben onder de indruk. Alles ziet er brandschoon uit. Overal zijn aparte ruimtes, met aparte temperaturen. Een ruimte voor het bereiden van verse salades, een ruimte voor bakken en braden, de verschillende koelruimtes en ook een aparte ruimte waar iedere ochtend vroeg het verse brood, de croissantjes en de ontbijtlekkernijen gebakken worden. Dat hebben we die ochtend aan het ontbijt al geproefd. Heerlijke warme knapperige croissants, witbrood, stokbrood, etc. Het eten is hier in ieder geval uitstekend. Na de rondleiding gaan we naar buiten en krijgen daar te zien hoe een echte mild spicy kipcurry wordt gemaakt, we mogen hem ook proeven en krijgen er een guave/arack cocktail bij. Het is dus geen workshop cocktails maken, maar een kookdemonstratie onder het genot van een cocktail. Al met al een leuke "excursie".

1. Marja:
    12 juni 2018
    Kras zal wel moeten reageren neem ik aan. Maar inderdaad misschien wachten tot jullie terug zijn... volgens mij heeft die contact persoon lekker de extra centjes in zijn zak gedaan en nu werkt hij niet meer met Kras samen. Jajaja 😊. Maar geweldig die “workshop” hahaha. Zo kun je ook bij verdienen toch? Dat eten klinkt wel heerlijk hoor en ondanks de armetierige kamer hoop ik wel dat jullie lekker geslapen hebben!
  2. René:
    12 juni 2018
    Zien we je klacht binnenkort op TV bij de Groeten van Max? Veel plezier nog en bedankt voor je mooie verhalen :-)
  3. Marja:
    13 juni 2018
    Grappig daar dacht ik ook al aan “De groeten van Max! Mocht het niet lukken bij Kras dan zou ik het zeker proberen 😬😬