Sri Lanka, het regenseizoen enz.

14 juni 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Voordat we deze reis boekten wisten we al dat we in het regenseizoen zouden gaan. Helaas was het de enige mogelijkheid om samen met Danielle te gaan. Het was tenslotte haar examenkado van ons aan haar....... natuurlijk heeft ze het nu nog niet gehaald, maar dat komt helemaal goed, is het niet dit jaar, dan is het wel volgend jaar😁. Maar terug naar het regenseizoen, het valt allemaal reuze mee. Gisterenmiddag zaten we onder een hele mooie grote boom, in de zon in een miezerregenbuitje van ca. 10 minuten. De regen is lauw en frist heel kort de boel weer op, dus alleen maar prettig. Na het diner 's avonds, zo rond 21:30 begon het opeens uit het niets gigantisch te regenen. Er zaten mensen buiten te genieten van een drankje en die waren in een paar seconden doorweekt. Ook een snelle tocht naar binnen was al te laat, wij zaten nog gewoon even lekker binnen te kletsen, zonder koffie en thee, dan welliswaar🤣. Na een kleine 10 minuten was het weer droog. Dit soort kleine en pittige buien hebben we hier al een paar keer meegemaakt en onze rainman Erwin vindt het heerlijk! We hebben steeds mazzel dat we net ergens binnen zijn als het zo'n hard douchje betreft, dus we hebben niets te klagen. Het is wel steeds erg winderig (wat een gek woord eigenlijk) buiten, maar buiten dat mijn haar dan continu voor mijn ogen heen en weer zwiept heb ik er weinig last van. Oh ja, en we mogen alleen langs de kustlijn lopen, maar niet zwemmen, dat is echt te gevaarlijk.

Verder is het hier best gezellig, Erwin is "dikke" freunden mit Ossie Lutz, ze kletsen heel wat af, met name over fussbal, die Manschaft. Als Erwin even denkt te kunnen ontsnappen door wat te zwemmen in het zwembad, duikt Lutzie daar ook weer op. En maar kletsen. Ha, ha, meestal ben ik de klos, maar ik weet toch geen fluit van voetbal, dus de aandacht van Lutz was snel weg, en mevrouw Ossie wil ook liever haar boekje lezen, net als ik. Dan hebben we nog het Nederlandse stel, erg aardig en dan hun Engelse vriendinnen. De ene doet me denken aan zo'n serieuze vrouw uit "can i help you?" Voor de jonge lezertjes: een komische serie ergens uit de 20ste eeuw. Maar de andere is net een vrouwelijke versie van mister Bean, heerlijk komisch met veel zelfspot. Ze had samen met Helma en Jan de excursie gedaan die wij straks gaan doen en vertelde over de "kruidendokter" in de herbalgarden. Hij kan blijkbaar door mensen  van teen tot top te onderzoeken vertellen hoe oud je bent en wat je allemaal mankeert. Bij haar onderbenen had hij al bepaalt dat ze haar benen wel eens mocht scheren ( ze is heel slank en verzorgd). Die verontwaardigde blik van haar toen ze het vertelde, hilarisch, toen was hij bij haar buik aangekomen, had een rolletje in zijn handen genomen en gezegd dat het hoog tijd werd dat ze eens zou afvallen, ik dacht dat ik niet meer bijkwam en ze mankeerde ook echt van alles. Ze moeten toch wat medische kruiden verkopen, toch? Wel, wij hebben afgesproken dat we de herbalgarden maar overslaan en in plaats daarvan het plaatsje Galle nog eens willen bezoeken. Ik heb geen kruidendokter nodig om me te vertellen dat ik 10 gram....het zou iets meer kunnen zijn😉 moet afvallen. Ondanks dat gedoe met die kamer vermaken we ons hier prima! Nu moet ik weer rennen, ontbijten en dan om 9:30 op pad!

1. Marja:
    14 juni 2018
    Eigenlijk is dat helemaal waar. Zo’n klein regenbuitje is soms heel verfrissend! Ik zie het al voor me dat Erwin zich probeert te verstoppen voor Lutz 😳. Maar je mag blij zijn dat jou even rust gegund wordt met je boek hahaha. En het is net wat je zegt over Danielle...het cadeau is nu binnen en als ze het dit jaar niet redt dan zeker het volgende jaar! Ze is nog zo jong 😍. Welk vak moet ze herkansen? Ik ga in ieder geval heel hard duimen op maandag en dinsdag. Hilarisch dat verhaal over die kruidendokter! Ik zou zeggen: mijn niet geschoren benen kunnen af en toe venijnig hard schoppen hoor. Ik snap dat jullie daar niet naar toe gaan maar de rest van de excursie zal helemaal leuk zijn! En dan morgenavond weer naar huis? Wel jammer maar volgens mij hebben jullie alledrie een fantastische reis gehad die niemand jullie nog af kan nemen toch?