Keuzestress en voorbereiding

22 juli 2022 - Santpoort-Zuid, Nederland

Nou, nou... het kost wat moeite maar dan heb je ook wat. Een nieuwe reis, genaamd Zuid Afrika 2022. Gedoe met allerlei wachtwoorden, e-mail adressen (ik ben nogal van de privacy), etc. Maar nu met behulp van Phil toch in staat om ons reisblog te vullen. Op aanraden van een kennis geprobeerd om de reis via Polarsteps vast te leggen, wel volgers kunnen uitnodigen, maar zelfs met behulp van Phil geen testverhaal kunnen aanmaken, moedeloos gezucht in tweevoud tot gevolg. Uiteindelijk dan toch gelukt in mijn ouwe, vertrouwde Reisloggerapp aan de slag.

Sinds Corona de wereld in de greep houdt, is zoiets als vakantie, wat "Vroeguh" zo normaal was, inmiddels een heel denkproces geworden. Waar willen we heen? Kan het wel vanwege de Coronamaatregelen, en zo ja, wat moet je dan toch nog aan maatregelen nemen? Nou is vakantie natuurlijk geen recht, maar wel leuk om na een paar jaar weer eens te doen. We besluiten de sprong te wagen. Phillip en Danielle willen nog mee, op 1 voorwaarde: als we maar NIET met de auto gaan🙄. Ondanks die fijne innovatie die Navigatie heet, doen Erwin en ik het daar toch niet zo soepeltjes op. Het wordt dus de trein of vliegen. De keuze valt op vliegen. Dan de vraag waarheen? Zuid Amerika lijkt gaaf.... Costa Rica? Schijnt supermooi te zijn, Peru de Machu Pichu, geweldig of toch nog Cuba voordat de autenticiteit daar  verdrongen wordt door het massatoerisme. We zetten de ideeen in de week. Ondertussen draait de wereld door en nog voordat we de nasluimerende perikelen van Corona te boven zijn gekomen, komt er een kleine dictator uit Rusland uit zijn bunker gekropen.... wat gaat die nu doen? Hij zal toch niet?.... jazeker, hij doet wel! Oke, best wel creepy wat zich daar begint af te spelen... even wachten voordat we iets gaan boeken. Ondertussen begint Phil aan de afronding van zijn master en begint hij ideeen te ontwikkelen over een cursus Spaans van een paar maanden in jawel.... Zuid Amerika. Hij wil dat  combineren met een rondreis en nog een paar landen aandoen. Vertrek begin september. Misschien toch niet handig om dan 2x achter elkaar naar Zuid Amerika te reizen, wat staat er nog meer op onze bucketlist ( die is gelukkig heel lang😉). Zuid Afrika.... ook cool, the big five spotten! Dus weer op zoek naar iets leuks. Gevonden, maarr..... die kontkrummel uit Rusland is nog lang niet klaar met "landjepik".... wat gaan we doen, is het wel veilig, etc. Tja, zo is er altijd wel wat.... we trekken toch maar de stoute schoenen aan en met toch wel een beetje trillende vingers voer ik onze gegevens in op de site van NRV bij de reis van onze keuze, en druk op BOEK deze reis... Even laten bezinken, maar dan overstroomt me een fijn gevoel..... eindelijk na een paar jaar kunnen we ons weer verheugen op een leuke vakantie. Laat de voorpret maar beginnen! Wel, ik heb dit gevoel nog geen week mogen ervaren of heeeel dichtbij begon een ander soort 'gedoetje' zich te ontpoppen..... te weinig personeel op Schiphol met als gevolg: hele lange wachtrijen, tot buiten aan toe, geannuleerde of overgeboekte vluchten, verdwenen koffers..... Tjonge, jonge, hoezo voorpret? Waar is 'Vroeguh' nou gebleven? De voorpret is veranderd in dagelijks de mail van NRV in de gaten houden en denken: geen bericht is goed bericht😃. Gelijktijdig moet er natuurlijk net als bij iedere vakantie vooraf weer een behoorlijk grote "to do" list afgewerkt worden. Ik ben dus al weken bezig met dingen als: hebben we nog aanvullende vaccinaties nodig, gele boekjes dus opsnorren, informeren bij de GGD, niet nodig dus 'vink'. Zijn de paspoorten nog in orde, hebben we oppas voor Gucci, voldoende Deet mee, mini s mee voor in de handbagage. Hoe gaan we de koffers en handbage organiseren, stel 1 of meerdere koffers komen niet aan... Heeft iedereen voldoende kleding en schoeisel voor de rondreis (het is winter in Zuid Afrika), moet er alvast wat ZAR besteld worden. Ik wil weer een reisblog maken, krijg de tip dit via Polarsteps te doen, dus account aangemaakt. Geen ervaring mee...dus ook maar weer iets schrijven mbh Reislogger. Zal zien wat het beste gaat werken. Ondertussen heb ik al heel wat vinkjes gezet, de 'to do' list wordt kleiner en de reis nadert en nog steeds geen tegenbericht van NRV....

1. Marja Bokhorst:
    22 juli 2022
    Nogmaals dan een reactie van mij. Ik kan niet wachten op alle verhalen. Spannend 🥰
  2. Rob Valk:
    22 juli 2022
    Als de verhalen net zo goed zijn als vorige keer, wordt ook dit weer een verhaal om naar uit te kijken en van te genieten. Heel veel plezier en ervaringen op jullie nieuwe trip. Ikzelf houd heel veel van Afrika, dus ik weet zeker dat dit zal lukken.