Citrus hotel, Hikkaduwa

11 juni 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

• Gisteren zijn we allemaal gedropt bij ons verlengingshotel. 5 personen gaan naar het Pandanus, wij drieen naar het Citrus en de rest naar het Koggala beachhotel. Het Koggala zit standaard bij de reis, wij en de Pandanusgangers hebben een upgrade geboekt van een paar honderd euro. Allereerst gaan de reizigers voor Koggala eruit. De ingang ziet er al prachtig uit met een doorkijk naar een buiten zwembad en de zee dat belooft wat voor ons hotel want wij hebben tenslotte een upgrade geboekt. Na een klein uurtje arriveren we bij ons hotel. Ik moet even slikken. De buitenkant is niet zo geweldig, maar de binnenkant zal natuurlijk een heel ander verhaal zijn. Ik kijk binnen naar de loungesetjes met gekreukte linnen kussentjes erin. Huh? Dan zullen toch op zijn minst de kamers wel mooi zijn, we hebben volgens de site bij Kras, Deluxe kamers. We krijgen een verfrissingsdoekje en een glaasje sap, het wordt alweer beter. Ook hier een doorkijk naar het zwembad en dat pal aan een ruwe zee. Het oogt geweldig. We gaan achter een dame aan een smalle trap op.... links rechts niet bepaald knappe muren, weer een gangetje door en dan staan we voor een paar gehavende bruingeschilderde deuren. Nou, nou, het mag wel prachtig zijn binnen, want tot nu toe zijn we niet onder de indruk, integendeel. De kamer blijkt gewoon de armoedigste tot nu toe te zijn. Kleine oude badkamer, er lekt iets uit het dak, geen fohn, trutdouchje. Alleen het bed zier er schoon uit. Ik voel de kriebels in mijn nek en de woede in me opkruipen. Heeft deze ruimte nu honderden euro's extra gekost? Ik zoek nog eens de site op, jawel het gaat om Deluxe kamers. We gaan naar de receptie om verhaal te halen, maar daar vangen we bot. De tussenpersoon die Kras gebruikt heeft een standaardkamer aangevraagd. Ik vraag nog om een fohn want die hing ook niet in de het badhok. We gaan op zoek naar een telefoonnummer van Kras maar vinden alleen websites. Onze gids komt pas woensdag, dus voorlopig zitten we een paar dagen hier. Ik loop nog wat te tieren en te vloeken, moet tenslotte ook mijn frustratie kwijt. Maar zegt Erwin, we blijven positief en gaan onze mooie vakantie niet laten vergallen door die k..kamer. Thuis gaan we wel voor de refund. Hij heeft gelijk. We gaan naar het restaurant. Het personeel is superaardig, vriendelijk en gedienstig tegen het genante af. Er speelt een muzikant met gitaar, romantische lichtjes rondom het zwembad. Kopje koffie toe en dan lekker snurken. Danielle vertelt nog dat ze nog een koppel van een andere Krasreis heeft gesproken. Die zitten hier al 1,5 week. Die ga ik morgen eens aan hun vestje trekken, kijken wat zij voor kamer hebben.

1. Marja:
    12 juni 2018
    Oh het zal weleens allemaal goed gaan zeg! Dat zul je altijd zien. Je zou haast naar dat standaard hotel vertrekken toch? Wel waardeloos dit. Maar ik hoop wel dat jullie verder heerlijk geslapen hebben!
  2. Rob Kruijswijk:
    XLA time! User experience, heerlijk verhaal 😀
  3. Karin:
    12 juni 2018
    En er inmiddels al achter hoe luxe de deluxe kamers zijn?
  4. Lisa:
    13 juni 2018
    jeetje,dat had ik nog helemaal niet gezien,wat een ellende.Maar goed dat Erwin je nog een beetje in toom kon houden (ik zou ook uit mijn vel springen hoor) Het zal mij benieuwen hoe die lui dat gaan oplossen,ik hoop in ieder geval dat jullie er gunstig uit komen.Lekker he voor je laatste vakantiedagen.Nou,nogmaals heel veel succes en tot gauw.Heel veel liefs,mama